Principy sociálního podniku
Principy sociálního podniku
1. společensky prospěšný cíl:
a) podnik má společensky prospěšný cíl spočívající v zaměstnávání a sociálním
začleňování osob znevýhodněných na trhu práce.
2. sociální prospěch:
a) podíl osob ze znevýhodněných skupin tvoří více než 30% (třicet procent)
zaměstnanců,
b) podnik poskytuje integrační podporu zaměstnancům ze skupin znevýhodněných
osob,
c) zaměstnanci a/nebo členové jsou pravidelně a systematicky informováni o chodu
podniku, výsledcích hospodaření a naplňování společensky prospěšných cílů,
zaměstnanci a/nebo členové jsou zapojení do rozhodování o směrování podniku.
3. ekonomický prospěch:
a) alespoň 51% (padesát jedna procent) případného zisku je reinvestováno do rozvoje
sociálního podniku a/nebo naplňování jeho deklarovaných společensky prospěšných
cílů,
b) manažerské řízení podniku je nezávislé na externím zřizovateli či vlastníkovi,
c) tržby z prodeje výrobků a/nebo služeb a/nebo zboží tvoří alespoň 30% (třicet
procent) z celkových výnosů podniku.
4. environmentální prospěch:
a) podnik má formulované zásady environmentálně šetrného podnikání (podle
principů cirkulární ekonomiky), výroby, spotřeby a provozu podnikatelské činnosti a
zároveň tyto zásady naplňuje v praxi.
5. místní prospěch:
a) podnik se ve své činnosti orientuje na lokální potřeby,
b) podnik přednostně využívá místní zdroje: aa) zaměstnává místní obyvatele, bb)
nakupuje od místních dodavatelů.
c) podnik komunikuje a spolupracuje s místními aktéry.